REGIONSGOLF

​                                                       Orientering om regionsgolf

​Regionsgolf er en hyggelig og venskabelig golfturnering for golfere i alle handicap. Vi spiller altid hulspil, dvs. hvert hul er en ny mulighed for at vinde. Vi spiller 4-6 matches i indledende runde og har mulighed for at gå videre til finalekampene!

I hver match spilles der 4 singler og 1 mixed foursome (to spillere på samme hold der skiftes til at slå til bolden). Et hold består således 2 damer og 4 herrer. Vælg hvad der eventuelt passer dig bedst og meld dig til med det samme. Holdene sættes og tilmeldes efter hvor mange der tilmelder sig.

OBS! Vær opmærksom på at du skal afsætte 4-6 aftener fra kl 16 i løbet af næste forår og sommer (Veteran og Superveteran spiller dog oftest om formiddagen). Dine holdkammerater er afhængige af dig!

Turneringen afvikles i april – maj – juni måned med indbydelse året før inden 1 januar.

Turneringens opbygning

Turneringen afvikles i følgende rækker:

ABCD-rækkerne

• A: Handicap ikke under 4,5
  • B: Handicap ikke under 13,0
  • C: Handicap ikke under 18,0
  • D: Handicap ikke under 23,5

Senior-, Veteran- og Superveteran-rækkerne

• Senior damer: Deltagerne skal være fyldt 45 år inden udgangen af turneringsåret.
  • Senior herrer: Deltagerne skal være fyldt 50 år inden udgangen af turneringsåret.
  • Veteran damer: Deltagerne skal være fyldt 55 år inden udgangen af turneringeåret.
  • Veteran herrer: Deltagerne skal være fyldt 60 år inden udgangen af turneringeåret.
  • Super Veteran damer: Deltagerne skal være fyldt 65 år inden udgangen af turneringsåret.
  • Super Veteran herrer: Deltagerne skal være fyldt 70 år inden udgangen af turneringsåret.

Rækkerne opdeles med handicapbegrænsninger således:

• Senior A, Veteran A og Superveteran A: Ingen handicapbegrænsning
  • Senior B, Veteran B og Superveteran B: Handicap ikke under 13,0
  • Senior C, Veteran C og Superveteran C: Handicap ikke under 18,0
  • Senior D, Veteran D og Superveteran D: Handicap ikke under 23,5

Bemærk forskellen mellem handicapbegrænsninger i de forskellige A-rækker. Senior A, Veteran A og Superveteran A har således ikke nogen nedre handicapbegrænsning. Det er kun i den almene A-række, at man ikke kan have et handicap lavere end 4,5.

Evt. spørgsmål rettes til Leo Cordua på tlf. 20132002 eller via mail: leoanni@nypost.dk.

Vel mødt

Leo Cordua